måndag 16 augusti 2010

Till dig lilla prinsessa

Jag låg vaken inatt och tänkte
På stjärnornas skönhet
Jag lyssnade på dina små andetag
Som fyller hela min själ med livskraft

Jag minns när solen bröt igenom molnen
Samma morgon som du kom till oss
Hur änglarnas kör sjöng en vacker sång
Om ännu ett mirakel på vår jord

Du har en skönhet jag aldrig sett förr
Som kramar mitt hjärta ömt varje sekund
Ditt leende skiner genom dimma och regn
Du summerar allt som är underbart

Du ska veta att jag alltid kommer att finnas nära
Att våra hjärtan alltid ska följa samma rytm
Du bär på det finaste som finns
Du bär på den kärlek som är vi tre

När jag lyssnar på dina små andetag
Ser världen fantastisk vacker ut
Du är solen som aldrig gömmer sig bakom molnen
Du är allt och lite till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar